9. mai 2012

Krans med peoner og cymbidium

I dag laget jeg denne kransen ble veldig fornøyd med den.
Som du kan se så går den i lys rosa. Med PEONER og CYMBIDIUM ORKIDÈ.
Det ble en veldig fin miks. Jeg satte noen orkideèr litt lengre nede enn andre for å få litt dybde i kransen. Jeg har også satt i en del grønt inni mellom blomstene så det blir lettere å se blomstene. Det blir også lit luftigere og ser mye bedre ut enn hvis det skulle bare vært et hav med blomster.
Du ser hver enkel blomst mye bedre.


 Step by Step:
1. Når du skal lage en krans legger du et KRANSUNDERLAG i vann så det blir helt gjennom vått. Det er veldig viktig at det IKKE er noen tørre partier.

2. Når underlaget er ferdig fuktet må du huske å skjære av kantene på kranser. Kantene er svake punkt og du får også en bedre og større overflate når du har skåret dem av.

 3. Så kan du begynne med det grønne jeg liker veldig godt å bruke SALAL og f. eks. EUCALYPTUS.
Det er viktig at du legger alle bladene i samme retning. Både på innsiden og utsiden av kransen. Det skal og settes litt grønt på toppen av oasis kransen for å få gjentakelse.

4. Gjør blomstene som skal brukes klar før du setter dem i kransen. (ta av blader, torner og plukk dem) Regn over prisen på blomstene du har funnet frem, så du vet hva kransen kommer til å koste.
 5. Så kan du begynne å sette i blomstene. Du må tenke på om du skal ha en krans til en høy eller lav pris. Jo høyere pris jo lengre ut mot kanten må blomstene, de må også ha lengre stilk så du får plass til mer. Til en lav pris holder du kransformen og har en kort stilk på blomstene for da er det lettere å dekke oasisen med de blomstene du allerede har funnet frem.
6. Helt til slutt liker jeg å legge kransen på gulvet for da får jeg et bedre overblikk over hvor det eventuelt er noen hull og formen ikke er sånn den skal. Så jeg legger siste touch på verket.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar